Alice Stronghold (spiritofdream) wrote,
Alice Stronghold
spiritofdream

  • Mood:
  • Music:

Kterak nepodlehnout reklamě

aneb další sebrání iluzí. :)

Zjištuji, že předmět jménem "mediální výchova" je jedna z nejlepších věcí, která mě mohla potkat. Škoda, že jsem ho neměla už loni, bývala bych z něj ráda psala diplomovou práci (a měla zkurveně míň problémů, lalala). Zjistila jsem, že jsem, ačkoliv mě bombarduje cca 5000 reklam denně, docela imunní a krom pár sloganů, jako "Když ji miluješ, není co řešit" mě nechávají komerční otčenáše ledově chladnou.
Rozebírání reklamních triků a jiných obezličkek otevře oči i těm největším žroutům teleshopingů.
To, že teleshoping je naprostá hloupost, požná asi velká většina z nás. Ale co ty ostatní krásně barevné spoty, které nabízejí věci zdraví prospěšné, úžasné, věci bez kterých se neobejdete? Víte vůbec, jakým hloupostem jsou lidé ochotní uvěřit? Možná tohle všechno budete znát, takže mi prosím nepište, že jsem objevila Ameriku. V opačném případě budu mít radost. :)
Nemím, kde přesně začít, takže náhodně píchnu do papíru.


1) Jakýkoliv člen lékařské komory NESMÍ vystupovat v reklamě. Dokonce ani v těch, které jsou určeny speciálně pro lékařské časopisy. Trest za porušení je nekompromisní - vyloučení z komory a zákaz vykonávání praxe.Takže až vám zase nějaký zubař bude doporučovat zubní pastu, tak věřte, že k vám v bílém plášti mluví jen další herec.
Totéž platí pro právníky a jiná takto vážená povolání.

2) Katjes jsou bonbony absolutně bez tuku. A věděli jste, že žádné bonbóny neobsahují tuk? Jedině ty, ve kterých je čokoláda...

3) Stolní olej bez cholesterolu. Hm, jenomže v oleji není cholesterol...

4) Majonéza z absolutně čerstvých vajec. Ehm, to bych chtěla vidět, jak tam dávají ta tepelně neopracovaná a nebezpečná vejce. A přesto se lidi nechávají zlákat při pohledu na ta krásná, žluťoučká a lesklá vajíčka. Svým způsobem je to vlastně klamavá reklama.

5)V jogobele ovoce čerstvé, jako právě utržené a když si ho dáte, splníte doporučenou denní dávku ovoce. Ráda bych viděla, jak se do 250ml vleze 4kg ovoce.

6) Stejný příklad, ale s vlákninou. Nevím jaké nápoje slibují, že carnitin (btw, co to vlastně je?!) a vláknina je dobrá pro vaše zdraví, protože obsahují doporučenou denní dávku. No, nápoje byste museli vypít tak asi 15litrů.

7) Jedna z vůbec největších hloupostí je Actimel. Elcasei imunitas (bo jak se ta blbost píše) nemá vůbec nic společného s vašim imunitním systémem. Elcasei imunitas je obecný název pro všechny bakterie, které bydlí ve vašem těle. A navíc je tohle sousloví italsky. Takže nepijte actimel a dejte si denně jablko. Vyjde to levnějc. :D

8) Tvrdá voda je pouze na několika málo místech naší republiky. Je to čistě lokální záležitost. Takže než si koupíte Calgon, abyste ošetřili vaši pračku před usazováním vodního kamene, spočítejte si, jestli se vám nevyplatí koupit si novou pračku, až se ta stará rozbije.

9) Značka BIO je jen další z laciných triků. Ano, výrobky jsou možná z opravdu čistých přírodních látek a zpracovávány tradičně, ale to nic nevypovídá o tom, jestli jsou nebo nejsou zdravé. Většina lidí si kupuje bio produkty v domnění, že prospívají jejich tělu. Ale ne všechny bio potraviny jsou zdravé, dost často je tomu i naopak, protože obsahují více látek, na které jsou lidé alergiční. Tím nechci tvrdit, že všechny biovýrobky jsou takové, opravdu jsou na trhu i ty, které jsou zdravé, šetrné k přírodě, chutné a tělu prospěšné, jenomže ty reklamu nepotřebují, prodávají se samy. Prosím všímejte si, že značka bio se teď může nalepit úplně na všechno. Tak, kdo z vás má doma biošampón? :))

10)"Co má ona, co já ne? No přece novou Schaumu..." Výzkumy prokázaly, že je úplně jedno, jakým šampónem si myjete hlavu. Záleží jen na tom, jak často a jakým způsobem si ji myjete, ideální je samozřejmě jemná masáž pokožky a opatrné usušení v ručníku (proboha, jenom si úplně mokré vlasy nečesejte!). Ať si na hlavu plácnete jakoukoliv bylinku, na kvalitu či růst vlasů to nemá absolutně vliv. Výjimky platí u lidí s citlivou pokožkou, kteří skutečně musejí mít speciální přípravky. Jinak je úplně fuk, jestli máte šampón za 15 korun ze stánku a nebo špičkový z Paříže. Akorát ten pařížský asi bude lépe vonět. :D Já osobně si myslím, že hodně podobné to bude i s kosmetikou, samozřejmě tam už jsou asi větší rozdíly, pokud se to týká kožním lékařem doporučené kosmetiky, ale jinak pochybuju o tom, že bude nějaký výrazný rozdíl mezi Niveou a L´Orealem. Čistě subjektivní názor...

A tak bych mohla pokračovat až do zblbnutí, ale nechci vás ani unudit, ani odradit.
Případným rejpálkům připomínám, že prodávám, jak jsem koupila, nemám patent ani na rozum, ani na výrobu. Jen jsem i vám chtěla dopřát prozření, které se dostavilo u mne.
Takže nezapomeňte, že "reklama vás nutí kupovat věci, které nepotřebujete, za peníze, které nemáte, abyste imponovali lidem, které nesnášíte." :)

Edit: Fííí! 62 komentářů? To jsem ještě nikdy neviděla. Teda ne u sebe. Konečně vidím, jak se ty mršky zkracují. *_*

Edit 2: Fíííí! Tak už víc než osmdesát. OMG, to bude tou neviditelnou rukou trhu a kouzlem reklamy. :D
Tags: reklamní akce, zamýšlím se
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 89 comments