?

Log in

No account? Create an account
 
 
05 June 2009 @ 07:40 pm
Nenapravitelná slasherka  
Trpím tím odjaktěživa. Je to prostě nemoc. Zaplavuje moje útroby a způsobuje, že se přestávám ovládat. Matně si vzpomínám, že první záchvat přišel asi tak v sedmi letech, kdy jsem vyslechla rozhovor rodičů o tom, že syn taťkova bratrance je gay. (Přesněji, že je to buzna, ale víte, jak to chodí, ne?) A od té doby hledám. Knížky, filmy, seriály, životní příběhy, cokoliv.
Hetero pár mi málokdy přijde roztomilý, ale i takové jsou. Když vidím dvě slečny, dostanu husí kůži, ale hlavně proto, že vím, jaké to je. Občas když vidím dvě slečny chovat se hůř než het, taky docela šílím. Ale jakmile vidím dva kluky, mám v břiše motýly, husí kůži po celým těle a nemravný představy. Co je to slash jsem zjistila asi... ve dvaceti? Do té doby jsem svoji nemoc uspokojovala, kde se dalo.
Ale musím říct, že dokud jsem nepřečetla Nightrunners, nenašla jsem to, co jsem hledala. Příběh, který by byl vlastně úplně o něčem jiném, sledoval by jinou zápletku, ale kde by bylo naprosto přirozené, že se dva mužští hrdinové dají dohromady. Ale trochu mě mrzí, že takových knížek není víc. Buď jsou prvoplánové, tj. sledují nějaký problém týkající se homosexuality, nebo parodují, nebo odsouvají gay pár kamsi do pozadí. Proč se v různých filmech a seriálech nedávají muži dohromady, i když po tom všichni touží a vědí, že se tam něco takového děje? Proč krucinál Jack O´Neil nikdy nebolíbil Daniela Jacksona? Příkladů existují tisíce.
Asi proto mi sice fanfiction slash přijde fajn, ale zároveň vím, že to není ono, že je to jen vroucné přání a fantazie.
Asi si zase přečtu Do poslední kapky, staří Řekové věděli, jak to správně rozjet. :D
 
 
Nálada: thoughtfulthoughtful
Poslouchám: Simpsonovi
 
 
 
My D is Not Silent.estriel on June 5th, 2009 06:55 pm (UTC)
Knížek je víc, jen já se moc nevyznám, ale moje kamarádka Cel by ti jich určitě vyjmenovala aspoň 10. :)
My D is Not Silent.estriel on June 5th, 2009 06:56 pm (UTC)
Teď mě napadl třeba Swordspoint od Ellen Kushner. Mohlo by se ti to líbit, má to geniálně postavené postavy. :)
Alice Strongholdspiritofdream on June 5th, 2009 07:12 pm (UTC)
Eh, no, myslím, že seznam nepotřebuju. Mám list kilometr dlouhej. A filmotéku taky. :) Nějak mi šlo spíš o to, že málokterá opravdu píše o tom, co já bych si vroucně představovala. Vlastně to byl jen takový obecná plácanec nenapravitelné slasherky, která by chtěla, aby fanfikce nebyly jen fanfikce. :D
My D is Not Silent.estriel on June 6th, 2009 01:42 pm (UTC)
Aha, mně to znělo jako by sis stýskala, že GLBT knihy prostě nejsou:
. Příběh, který by byl vlastně úplně o něčem jiném, sledoval by jinou zápletku, ale kde by bylo naprosto přirozené, že se dva mužští hrdinové dají dohromady. Ale trochu mě mrzí, že takových knížek není víc. Buď jsou prvoplánové, tj. sledují nějaký problém týkající se homosexuality, nebo parodují, nebo odsouvají gay pár kamsi do pozadí.
???
Proto jsem reagovala, že knížek, kde je pár prostě náhodou homosexuální (a neřeší se to tam), tak takových je víc, nejen Nightrunners.
Ale souhlasím, dostatek jich rozhodně není.

Problém ale není v literatuře, problém je ve společnosti, a v tom, že se na homosexuální páry většina lidí dívá jako na vyjímku či zvláštnost. Teoreticky vzato se na ně JINAK díváš třeba i ty - už jen tím, že homo a hetero páry v tobě vyvolávají odlišné reakce. (Neber to špatně, já to dělám taky - když vidím nějaký pár gayů nebo lesbiček na veřejnosti, vždycky mám radost, protože to prostě nevidím každý den.)
Ideální by bylo, kdyby to lidi krucinál už přestali rozpitvávat a řešit - who the fuck cares s kým spíš, right? Člověk jako člověk, a co má mezi nohama by v ideálním případě mělo být vedlejší, pokud si s ním rozumíš.
Alice Strongholdspiritofdream on June 6th, 2009 02:01 pm (UTC)
Amen, sister!
neryalebrett on June 5th, 2009 09:41 pm (UTC)
Jack O'Neill a Daniel? Kyááá!

Myslím, že ti dva jsou naprosto stejný příklad, jako House s Wilsonem. Všichni to vědí, všichni to cítí... A stejně to tam ty mrchy scénáristi nenapíšou. Asi je půjdu kousnout.

Každopádně, oba jmenované páry miluju, zbožňuju a jestli se mi někdy přání vyplní a oni se dají dohromady (těžkooo!), asi to oslavím. Protože je to přesně, jak ty říkáš.

Buď se tam explicitně řeší problémy homosexuálů, nebo něco podobného. Ale aby prostě byl obyčejný příběh a místo páru hrdina/hrdinka tam byl pár hrdina/hrdina, toho se asi ještě hodně dlouho nedočkáme. Jaká škoda.
Alice Stronghold: sexyspiritofdream on June 6th, 2009 07:57 am (UTC)
Jo, přesně tak. House/Wilson, Rimmer/Lister, Holmes/Watson, Vinettou/Old Shaterhand, Frodo/Sam, Jack/Daniel, výčet by mohl pokračovat. Všechno tohle by vyplynulo tak přirozeně a samozřejmě. Ugh. Čekám, až scénáristovi rupne v kouli. (Nicméně, konečně se dostanu k Torchwoodu, takže mé touhy budou možná uspokojeny!)

Vlastně Nightrunners jsou fakt jediná knížka, kde to bylo tak... krásné a přirozené. Teď už všichni vědí, jak to dopadne, ale když jsem je kdysi četla já, tak jsem fakt netušila, o čem to je a jak to skončí. Četla jsem to jako výbornou fantasy. Sledovala je od prvního setkání. Usmívala se, když Alek coby venkovský panic poprvé spal s roztomilou dívkou z domu s růžovou lucerničkou. Skvíkala, když Seregil opěvoval jednoho mladíka. A bylo naprosto úžasné, když se tihle dva dali dohromady, protože to tak prostě mělo být.
Copak je Lynn jediná, kdo to chápe?
< /výlev>
Ach, křečku, že ty jsi taky nevyléčitelná slasherkaM
arengil: nálada: Dvojčataarengil on June 6th, 2009 06:58 pm (UTC)
Torchwood především. ;)
Alice Strongholdspiritofdream on June 6th, 2009 07:05 pm (UTC)
Jenom mi prozraď, jak dlouho si budu užívat preslash, než se něco doopravdy stane? (I když ta myšlenka taky není tak... k zahození. <3) :)
arengil: Slash_lidiarengil on June 7th, 2009 04:11 pm (UTC)
Nech se překvapit. ;)
Alice Stronghold: I teachspiritofdream on June 10th, 2009 04:01 pm (UTC)
Viděla jsem prvních dvanáct dílů. Teda rok 1941 mě rozbrečel. To bylo tak... nefééér! Jenom mi řekni, jestli tuším správně, že je tam i Jack/Ianto?
arengil: nálada: Dvojčataarengil on June 11th, 2009 09:07 am (UTC)
Hlavně Jack/Ianto. Tedy Jack samozřejmě nejvíc preferuje Doctora, ale když zrovna není po ruce... ;) Ale pokud chceš vědět víc informací o tomhle fandomu, asi ti mnohem lépe poradí Josika.
Alice Stronghold: I teachspiritofdream on June 11th, 2009 09:11 am (UTC)
Nicméně jsem ráda, že jsem se k tomu konečně dostala. Ani nevím, co mě k tomu vlastně nakoplo (absťák? krize? Titany?!), nelituji však ničehož! Takže jsem nakonec splnila, co jsem si loni v Chotěboři předsevzala, že to do letoška doženu. :D
Alice Strongholdspiritofdream on June 6th, 2009 07:58 am (UTC)
Nicméně na příběhy explicitně se zabývající gay/lesbickou tématikou si rozhodně nestěžuju, aby to tak náhodou nevypadalo. Ík. ^^
neryalebrett on June 6th, 2009 09:36 am (UTC)
Kleio, múzo, to vůbec nikdo neříká. Já si na ně taky nestěžuju, je potřeba to hodit do placu, aby si ti "normální" lidé uvědomili, že ti "nenormální" také existují, existovali a existovat budou.

Ale ve své podstatě mluvíme o ideálním stavu, kdy se prostě dva hrdinové dají přirozeně dohromady aniž by kdo řešil jestli je ten pár muž/muž, muž/žena, žena/žena. Aby prostě bylo zdůrazněno, že ten člověk kouká na vlastnosti a ne na to, co má dotyčný/dotyčná v kalhotách a na hrudníku.
Až se k tomuhle ideálnímu stavu dopracujeme, už to bude lepší.:D

Tím samozřejmě nechci říct, že ten, kdo je prostě "většinově" orientován jen nenormální a všichni by měli být "menšinoví". Ne, jen chci říct, že tu "většinu" za jejich orientaci taky nikdo neodsuzuje... Ale ty určitě víš, jak to myslím, že jo?

Hele a nenapravitelná slasherka jsem. Poznala jsem to ve chvíli, kdy jsem zcela podvědomě spárovala své dva učitele na VŠ. Juch, ještě že už tam nejsem. Můžu tu povídku s čistým svědomím napsat.:D
Alice Strongholdspiritofdream on June 6th, 2009 10:11 am (UTC)
Jo! Jo! Jo!
Já juchám, že to někdo vidí stejně jako já.;)
Brygmi Jane: lost in scarlettbrygmi on June 6th, 2009 08:24 am (UTC)
No, mně se dříve zdáli hms páry tak nějak víc... romantičtější? Ale v poslední době mám raději příběhy, kde jsou páry hetero. Mám pocit, že LGBT je stále schematičtější a schematičtější. Tedy v knihách a filmech, ve skutečnosti je to něco jiného a všem párům okolo sebe držím pěsti (a některé jsou strašně.... fňííí... :))

I když v poslední době mám pocit, že jsem se svou heterosexualitou strašně alternativní. :)

Jo, ale nedávno se moje slash srdce na chvilku zase probudilo - aneb nový Star Trek má strašně moc slash momentů. Kirk a Spock... Fňíííí!
Alice Strongholdspiritofdream on June 6th, 2009 09:12 am (UTC)
Taky mám pocit, že se z toho občas stává schéma. Aspoň nejsem jediná, komu se to zdá. :)
Hehe, ty jsi hetero? No ty jsi ale divná. ;)))

Já se na ten Star Trek snad budu muset podívat. Slyším kladné reference ze všech stran. Mhí.
arengilarengil on June 6th, 2009 06:59 pm (UTC)
Že jo?! Já vždycky tyhle dva vnímala jako prakticky kanonický pár. :)
ilwin on June 10th, 2009 12:14 pm (UTC)
Tenhle tvůj článek mi docela uvízl v hlavě, Kleio. Ne že bych pořád přemýšlela nad slashem nebo tak něco, ale uvízlo to tam a došlo mi to včera.
Rozečetla jsem knížku Slaná vůně přílivu od Harrisové (nonení důležité přesně jakou knížku), začíná zajímavě, dobře (jak jinak u Harrisové, že) napsaná - holka se vrací po 10 letech na ostrov kde se narodila. V pohodě, nic. Potkává na ostrově nějaké známé a příbuzné a tak, atd., atp., ale! Ve chvíli, kdy tam potká neostrovana, cizince angličana... no není důležité podorbněji, ale prostě chlapa podvědomě mě napadne - Dají se během knížky dohromady?
A právě včera mi došlo, že takhle nějak asi automaticky podvědomě reaguju u všech příběhů a že to vlastně není tak úplně... řekněme fér.
Samozřejmě... jsem - když už tak - na kluky, mám v příbězích ráda hetero páry, když píšu ff, jsou to klasické hetero páry, takže je celkem logické, že budu spíš očekávat to co mám "radši", ale chtěla jsem napsat právě to, jak mi včera a myslím, že právě díky tomuhle tvému článku (a komentářům na něj) došlo, že to vlastně není fér (myslím, že "(ne)fér" je to správné slovo tady).
I když teda netuším, co si s tím zjištěním počnu :o)
Každopádně dík za nový obzor ^^
Alice Stronghold: girlsspiritofdream on June 10th, 2009 03:59 pm (UTC)
No, zjištění značně otevírá oči a cestu... kamkoliv.
Ráda jsem odhalila nový obzor. ;)
Nicméně jsem fakt totálně unešená Torchwoodem. Je to sci-fi, je to místy vtipný, místy dramatický, děsivě béčkový a přesto úžasný. A tohle je takový logický, nikoho nepřekvapující doplněk, naprosto tam patří, protože i když se hlavní hrdina pořád vochomejtá kolem nové kolegyně, je jasný, že k sobě nepasujou. Ehm, žvaním. :)